Kamu Personel Mevzuatı
- Temel İlkeler
657 sayılı Devlet Memurları Kanunundaki temel ilkeler şunlardır:
- Sınıflandırma
- Kariyer
- Liyakat
- Sınıflandırma ve Esasları
Sınıflandırma:Devlet kamu hizmetleri görevlerini ve bu görevlerde çalışan Devlet memurlarını görevlerin gerektirdiği niteliklere ve mesleklere göre sınıflara ayırmaktadır. Dolayısıyla sınıflandırmada esas iki faktör bulunmaktadır; görev ve meslek.
657 sayılı Kanuna tabi kurumlarda çalıştırılan memurlar 10 sınıfa ayrılmıştır. Bunlar; (ezberle)
- Genel İdare Hizmetleri Sınıfı
- Teknik Hizmetler Sınıfı
- Sağlık Hizmetleri Ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfı
- Eğitim Ve Öğretim Hizmetleri Sınıfı
- Avukatlık Hizmetleri Sınıfı
- Din Hizmetleri Sınıfı
- Emniyet Hizmetleri Sınıfı
- Yardımcı Hizmetler Sınıfı
- Mülki İdare Amirliği Hizmetleri Sınıfı
- Milli İstihbarat Hizmetleri Sınıfı
(bilgi amaçlı) Sınıfların ve fıkraların kapsamının tayininde, benzeri veya eşdeğer öğrenim veya hizmetler; ilgili Bakanlık veya kuruluşun teklifi üzerine alakalı öğretim kurumu ile Milli Eğitim Bakanlığının muadelet tevsiki ve Maliye Bakanlığı ile Devlet Personel Başkanlığının mütalaası alınarak Bakanlar Kurulunca tespit olunur. (Örneğin; Genel İdari Hizmetler Sınıfında yer alan Çözümleyici ve Programcı unvanlarının 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 36 ncı maddesinin birinci fıkrasının Teknik Hizmetler Sınıfı başlıklı II numaralı bendi kapsamına alınması hususu)
- Kariyer Nedir?
Devlet memurlarına, yaptıkları hizmetler için lüzumlu bilgilere ve yetişme şartlarına uygun şekilde, sınıfları içinde en yüksek derecelere kadar ilerleme imkanını sağlamaktır. Görevi değil memuru temel almaktadır. Sınıflar içerisinde derece/kademe sistemi birer kariyer yükselme basamağıdır.
- Liyakat:
Devlet kamu hizmetleri görevlerine girmeyi, sınıflar içinde ilerleme ve yükselmeyi, görevin sona erdirilmesini liyakat sistemine dayandırmak ve bu sistemin eşit imkanlarla uygulanmasında Devlet memurlarını güvenliğe sahip kılmaktadır. Liyakat ilkesinin 3 unsuru bulunmaktadır:
1.Rasyonel ölçütlerin kullanılması
2.Eşitlik ilkesinin uygulanması
3.Memurların güvenceye sahip olması
- ENGELLİ PERSONEL ÇALIŞTIRMA YÜKÜMLÜLÜĞÜ
Kurum ve kuruluşlar bu Kanuna göre çalıştırdıkları personele ait kadrolarda % 3 oranında engelli çalıştırmak zorundadır. % 3’ün hesaplanmasında ilgili kurum veya kuruluşun (yurtdışı teşkilat hariç) toplam dolu kadro sayısı dikkate alınır.
- ÖDEVLER VE SORUMLULUKLAR
- Sadakat ve yemin (m.6)
- Tarafsızlık ve devlete bağlılık (m.7)
- Davranış ve işbirliği (m.8)
- Yurtdışında davranış (m.9)
- Amir durumunda olan devlet memurlarının görev ve sorumlulukları (m.10)
- Devlet memurlarının görev ve sorumlulukları (m.11)
- Kişisel sorumluluk ve zarar (m.12)
- Kişilerin uğradıkları zararlar (m.13)
- Mal bildirimi (m.14)
- Basına bilgi veya demeç verme (m.15) Resmi belge, araç ve gereçlerin yetki verilen mahaller dışına çıkarılmaması ve iadesi (m.16)
- GENEL HAKLAR
- Uygulamayı isteme hakkı (m.17)
- Güvenlik (m.18)
- Emeklilik (m.19)
- Çekilme (m.20) (istifa)
- Müracaat, şikayet ve dava açma (m.21)
- Sendika kurma (m.22)
- İzin (m.23 )
- Kovuşturma ve yargılama (m.24)
- İsnat ve iftiralara karşı koruma (m.25)
- YASAKLAR
- Toplu eylem ve hareketlerde bulunma yasağı (m.26)
- Grev yasağı (m.27)
- Ticaret ve diğer kazanç getirici faaliyetlerde bulunma yasağı (m.28)
- Hediye alma, menfaat sağlama yasağı (m.29)
- Denetimindeki teşebbüsten menfaat sağlama yasağı (m. 30)
- Gizli bilgileri açıklama yasağı (m.31)
- KADRO ESASI
Kadrosuz memur çalıştırılamaz.
* 190 sayılı Genel Kadro Ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararname
190 sayılı KHK’nın amacı; kapsamında bulunan kamu kurum ve kuruluşlarına ait kadroların ihdası, iptali ve kullanılmasına dair esas ve usulleri düzenlemektir.
Kamu kurum ve kuruluşlarının kadroları; sınıf, unvan, derece ve adet belirtilmek suretiyle merkez, taşra ve yurt dışı birimleri itibariyle ayrı ayrı belirlenmek suretiyle kanunla ihdas edilir.
Kadro, bütçeden kamu hizmetlerinin yapılması için öngörülen personel istihdamı konusunda meclisin yürütme organına verdiği yetkidir.
Dolu ve boş kadrolarda değişiklik yapmaya Bakanlar Kurulu yetkilidir.
- İSTİSNAİ MEMURİYET
İstisnai memurluk; genel olarak, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunundaki atanma, sınavlar, kademe ilerlemesi ve dereceye yükselmesine ilişkin hükümleriyle bağlı olmaksızın idarenin doğrudan takdire dayalı olarak kişileri bazı unvanlara memur olarak atamasıdır. Kanunda istisnai memurluklar tek tek sayılmıştır. (m.59-61)
- Memurluğun Sona Ermesi (657 s. Kanun m.94-98)
Devlet memurlarının
- Bu kanun hükümlerine göre memurluktan çıkarılması;
- Memurluğa alınma şartlarından her hangi birini taşımadığının sonradan anlaşılması veya memurlukları sırasında bu şartlardan her hangi birini kaybetmesi;
- Memurluktan çekilmesi;
- İstek, yaş haddi, malûllük sebeplerinden biri ile emekliye ayrılması;
- Ölümü; hallerinde memurluğu sona erer.
- Disiplin Cezalarının Türleri
a. Uyarma b. Kınama
c. Aylıktan d. Kesme
e. Kademe İlerlemesinin Durdurulması f. Devlet Memurluğundan Çıkarma
(Disiplin cezaları niteliklerine göre; önleyici, cezai nitelikli ve yasaklayıcı olmak üzere üçe ayrılmaktadır.)
- DİSİPLİN
Disiplin cezası verme yetkisi, kural olarak disiplin amirlerine aittir. Her kurum kendi özel yönetmeliğinde disiplin amirlerini tespit eder. Disiplin amirlerinin sorumluluklarının başında, disiplin soruşturmasını başlatmak ve yürütmek gelir.
Disiplin suçlarının tespiti ve ortaya çıkarılması için soruşturma yapılır.
Devlet memuru hakkında savunması alınmadan disiplin cezası verilemez. Soruşturmayı yapanın veya yetkili disiplin kurulunun 7 günden az olmamak üzere verdiği süre içinde veya belirtilen bir tarihte savunmasını yapmayan memur, savunma hakkından vazgeçmiş sayılır.
Kararların Uygulanması
Disiplin cezaları verildiği tarihten itibaren hüküm ifade eder ve derhal uygulanır. Aylıktan kesme cezası ise cezanın veriliş tarihini takip eden aybaşında uygulanır. Verilen disiplin cezaları üst disiplin amirine, Devlet memurluğundan çıkarma cezası ayrıca Devlet Personel Başkanlığına bildirilir.
Disiplin cezalarının özlük dosyasından silinmesi
Disiplin cezaları memurun özlük dosyasına işlenir. Devlet memurluğundan çıkarma cezasından başka bir disiplin cezasına çarptırılmış olan memur uyarma ve kınama cezalarının uygulanmasından 5 sene, diğer cezaların uygulanmasından 10 sene sonra atamaya yetkili amire başvurarak, verilmiş olan cezalarının özlük dosyasından silinmesini isteyebilir.
Memurun, yukarıda yazılan süreler içerisindeki davranışları, bu isteğini haklı kılacak nitelikte görülürse, isteğinin yerine getirilmesine karar verilerek bu karar özlük dosyasına işlenir.
Kademe ilerlemesinin durdurulması cezasının özlük dosyasından çıkarılmasında disiplin kurulunun mütalaası alındıktan sonra yukarıdaki fıkra hükmü uygulanır.
Kararların Uygulanması
Aylıktan kesme cezası ile tecziye edilenler 5 yıl, kademe ilerlemesinin durdurulması cezası ile tecziye (cezalandırmak) edilenler 10 yıl boyunca daire başkanı kadrolarına, daire başkanı kadrosunun dengi ve daha üstü kadrolara, bölge ve il teşkilatlarının en üst yönetici kadrolarına, düzenleyici ve denetleyici kurumların başkanlık ve üyeliklerine, vali ve büyükelçi kadrolarına atanamazlar.(kendi kendine silinmiyor. memurun başvurması gerekli)
- GÖREVDEN UZAKLAŞTIRMA
Devlet memurunun görevde bulunmasının çeşitli sebeplerle sakıncalı hale gelmesi durumunda, geçici olarak görevinden alınması şeklinde gerçekleşen bir tedbirdir.
Görevden uzaklaştırmaya yetkililer şunlardır:
a) Atamaya yetkili amirler;
b) Bakanlık ve genel müdürlük müfettişleri;
c) İllerde valiler;
d) İlçelerde kaymakamlar (İlçe idare şube başkanları hakkında valinin muvafakati şarttır.)
Valiler ve kaymakamlar tarafından alınan görevden uzaklaştırma tedbiri, memurun kurumuna derhal bildirilir.
Görevden uzaklaştıran amirin sorumluluğu:
Görevinden uzaklaştırılan Devlet memurları hakkında görevden uzaklaştırmayı izleyen 10 iş günü içinde soruşturmaya başlanması şarttır.
Memuru görevden uzaklaştırdıktan sonra memur hakkında derhal soruşturmaya başlamayan, keyfi olarak veya garaz veya kini dolayısiyle bu tasarrufu yaptığı, yaptırılan soruşturma sonunda anlaşılan amirler, hukuki, mali ve cezai sorumluluğa tabidirler.
Görevden uzaklaştırılan ve görevi ile ilgili olsun veya olmasın herhangi bir suçtan tutuklanan veya gözaltına alınan memurlara bu süre içinde aylıklarının üçte ikisi ödenir.
Bu gibiler bu Kanunun öngördüğü sosyal hak ve yardımlardan faydalanmaya devam ederler. (Örneğin aile yardımı, çocuk yardımı, doğum yardımı, cenaze giderleri v.b. sosyal hak ve yardımlardan yararlanmaya devam ederler. )
Görevde iade olursa kalan ⅓ ‘ünü almadığı sürelerde çalışıyormuş gibi alır.
143 üncü maddede sayılan durumların gerçekleşmesi halinde, bunların aylıklarının kesilmiş olan üçte biri kendilerine ödenir ve görevden uzakta geçirdikleri süre, derecelerindeki kademe ilerlemesinde ve bu sürenin derece yükselmesi için gerekli en az bekleme süresini aşan kısmı, üst dereceye yükselmeleri halinde, bu derecede kademe ilerlemesi yapılmak suretiyle değerlendirilir.
- MALİ HAKLAR (Genel Bilgi)
Memurlara aylıkları her ayın başında peşin ödenir. Emekliye ayrılma ve ölüm hallerinde o aya ait peşin ödenen aylık, geri alınmaz. Ancak memurun aylıksız izne ayrılması, görevinden çekilmesi veya çekilmiş sayılması, görevine son verilmesi hallerinde geri alınır.
Sözleşmeli personelin ücretleri sözleşme şartlarına göre; geçici personelin gündelikleri gün hesabıyla hafta veya ay sonlarında ödenir.
- Mali Haklar
1- Gösterge Aylığı: Memurun bulunduğu derece ve kademenin karşılığı olan gösterge rakamı ile aylık katsayının çarpımı sonucu bulunan tutardır. Bütün sınıflar itibariyle her derece ve kademenin aylıklarının hesaplanmasında esas teşkil eden "Aylık Gösterge Tablosu", 657 sayılı Kanunun 43/A maddesi ile düzenlenmiştir. Gelir ve damga vergisi ile sigorta primine tabidir.
Gösterge Aylığı = Gösterge X Aylık Katsayı
2- Ek Gösterge Aylığı: 657 sayılı Kanunun 43/B maddesi uyarınca anılan Kanuna ekli I ve II sayılı Cetvellerde tespit edilen ek gösterge rakamı ile aylık katsayının çarpımı suretiyle bulunmaktadır. Ek gösterge rakamları personelin; hizmet sınıfı, kadro unvanı, öğrenim durumu ve aylık alınan derecelerine göre düzenlenmiştir. Gelir ve damga vergisi ile sigorta primine tabidir.
Ek Gösterge Aylığı = Ek Gösterge X Aylık Katsayı
3- Kıdem Aylığı: Her bir hizmet yılı için 20 gösterge rakamı ile aylık katsayının çarpımından oluşur. 25 ve daha fazla hizmet yılını dolduranlar için 25 hizmet yılının karşılığı olan 500 gösterge rakamı dikkate alınmaktadır. Kıdem aylığı 375 sayılı KHK’nin 1 inci maddesinde düzenlenmiştir. Gelir ve damga vergisi ile sigorta primine tabidir.
Kıdem Aylığı = 20 X Hizmet Yılı X Aylık Katsayı
4- Taban Aylığı: Taban aylık gösterge rakamı ile taban aylık katsayısının çarpımı sonucu bulunmaktadır. Memurlara "1000" gösterge rakamı üzerinden memuriyet taban aylığı ödenmektedir. Bu ödeme 375 sayılı KHK’nin 1 inci maddesinde düzenlenmiştir. Gelir ve damga vergisi ile sigorta primine tabidir. (bütün memurlarda aynıdır)
Taban Aylığı = Taban Aylık Göstergesi X Taban Aylık Katsayısı
5- Zamlar (Yan ödeme aylığı): Zamlara ilişkin olarak belirlenen puanlar ile yan ödeme katsayısının çarpımı sonucu bulunan tutardır. 657 sayılı Kanunun 152 nci maddesi gereğince ödenmesi öngörülen zamların kimlere ve ne miktarda ödeneceği, diğer hususlar ilgili kurumların yazılı isteği ve Devlet Personel Başkanlığının görüşü üzerine Maliye Bakanlığınca bütün kurumları kapsayacak şekilde yılda bir defa olmak üzere hazırlanmakta ve Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulmaktadır.
Yan ödeme puanları, 17/4/2006 tarihli ve 2006/10344 sayılı Kararnamenin I sayılı Cetvelinde belirlenmiştir. Gelir ve damga vergisine tabidir.
Anılan Kanuna göre ödenmesi gereken zamlar; İş Güçlüğü Zammı, İş Riski Zammı, Mali Sorumluluk Zammı ve Temininde Güçlük Zammıdır.
Zamlar = Puan X Yan Ödeme Katsayısı
6- Tazminatlar: En yüksek Devlet memuru aylığına (ek gösterge dahil) 2006/10344 sayılı Kararnamede gösterilen oranların uygulanması suretiyle hesaplanmaktadır. Tazminat oranları, ödeme usul ve esasları ile diğer hususlar kurumların talebi, Devlet Per. Başkanlığının görüşü üzerine Maliye Bakanlığınca bütün kurumları kapsayacak şekilde yılda bir defa olmak üzere hazırlanmakta ve BKK ile yürürlüğe konulmaktadır. Sosyal güvenlik açısından 5434 sayılı Kanuna tabi olanlar için sadece damga vergisine, 5510 sayılı Kanuna tabi olanlar için ise ilave, ek ve ayrıca ödenen tazminatlar hariç damga vergisi ile sigorta primine tabi tutulmaktadır.
Tazminatlar şunlardır; Özel Hizmet Tazminatı, Eğitim Öğretim Tazminatı, Din Hizmetleri Tazminatı, Emniyet Hizmetleri Tazminatı, Mülki İdare Amirliği Özel Hizmet Tazminatı, Denetim Tazminatı, Adalet Hizmetleri Tazminatı ve Diğer Tazminatlardır.
Tazminatlar = En Yüksek Devlet Memuru Aylığı X Tazminat Oranı
Bu zam ve tazminatlara hak kazanmada ve bunların ödenmesinde aylıklara ilişkin hükümler uygulanır.
Ancak;
- Sağlık kurulu raporu üzerine verilen hastalık izinleri,
- Kanser, verem ve akıl hastalıkları gibi uzun süreli bir tedaviye ihtiyaç gösteren hastalığa yakalananların kullandığı hastalık izinleri,
- Hastalıkları sebebiyle resmi yataklı tedavi kurumlarında yatarak tedavi gördükleri tedavi süreleri,
hariç olmak üzere bir takvim yılı içinde kullanılan hastalık izin süreleri toplamının 7 günü aşması halinde, aşan sürelere isabet eden zam ve tazminatlar % 25 eksik ödenir.
17- Yabancı Dil Tazminatı: Yabancı dil seviye tespit sınavında (A), (B) ve (C) düzeyinde başarılı olanlara, her bir başarı düzeyi için tespit edilmiş gösterge rakamı ile aylık katsayının çarpımı suretiyle ödenmektedir. Bu tazminat 375 sayılı KHK'nin 2 nci maddesi hükmü gereği 11/4/1997 tarihli Başbakan Onayı ile düzenlenmiştir. Damga vergisine tabidir.
Y. Dil Tazminatı = Dil Tazminatı Göstergesi X Aylık Katsayı
- Risk Matrisinden Bir Soru Var. Hangi riske karşı hangi test uygulanacak.
RİSK 61.01.01 Ödeme emri belgesi ve eki belgelerde
61.01.01.01.01. Harcama birimlerinde maaş ödeme sürecinde görevli personele görevinin yazılı olarak tebliğ edilip edilmediği ve tebligatın bir örneğinin dosyasında muhafaza edilip edilmediği görüşme ve dosya incelemesi yoluyla test edilecektir.
61.01.01.01.02. Faaliyetlere ilişkin iş akış süreçlerinin yazılı olarak oluşturulup oluşturulmadığı ve belirlenen süreçler analiz edilerek süreçlerdeki hangi yetkilerin kimlere devredileceğinin belirlenip belirlenmediği harcama birimlerinde iş akış süreçleri ve yetki devirlerine ilişkin yazılı dokümanlar incelenerek test edilecektir.
61.01.01.01.03. Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi (KBS) nden Maaş İnceleme ve Kontrol Dökümleri alınarak harcama yetkilisi ve gerçekleştirme görevlisi tarafından gerekli kontrollerin yapılıp yapılmadığı ilgili personelle görüşme yapılması ve belge incelenmesi suretiyle test edilecektir.
61.01.01.01.04. Harcama birimlerinde maaş ödeme sürecinde görevli personel ile görüşme yapılması ve meslek içi eğitime ilişkin kayıtların tetkiki suretiyle personelin mesleki bilgi ve kapasitesinin geliştirilmesi amacıyla düzenli eğitim programları uygulanıp uygulanmadığı test edilecektir.
61.01.01.01.05. Ödeme emri belgesi ve ödemeye ilişkin ilgili mevzuatında sayılan belgelerin tamam olup olmadığı belge incelenmesi suretiyle test edilecektir. Ayrıca ödeme emri belgesi, bordro icmal ve banka listesi (bankaya elektronik ortamda aktarılan banka listesi dahil) karşılıklı olarak kontrol edilecektir.
RİSK 61.01.02 Ek göstergenin hatalı olmasından dolayı ek gösterge aylığının hatalı ödenmesi
61.01.02.01.01. Maaş ödemesi yapılan personelin ek gösterge bilgisinin PYS ve KBS den alınarak 657 sayılı Kanuna ekli cetvelle karşılaştırılması suretiyle test edilecektir.
RİSK 61.01.03 Yan ödeme aylığının (zamlarının) hatalı ödenmesi
61.01.03.01.01. Maaş ödemesi yapılan personelin yan ödeme aylığı, KBS’den yan ödeme puanı kontrol listesi alınarak 17/04/2006 tarihli ve 2006/10344 numaralı Bakanlar Kurulu Kararına Ekli (I) sayılı cetvel ve Personel Dairesi Başkanlığından alınacak Yan Ödeme Cetvelleri ile karşılaştırılması suretiyle test edilecektir.
RİSK 61.01.04 Özel hizmet tazminatının hatalı ödenmesi
61.01.04.01.01. Maaş ödemesi yapılan personelin özel hizmet tazminatı, KBS’den hizmet tazminatı kontrol listesi alınarak 17/04/2006 tarihli ve 2006/10344 numaralı Bakanlar Kurulu Kararına Ekli (II) sayılı cetvel ve Personel Dairesi Başkanlığından alınacak Yan Ödeme Cetvelleri ile karşılaştırılması suretiyle test edilecektir.
RİSK 61.01.05 Ek ödeme tutarlarının hatalı ödenmesi
61.01.05.01.01. Maaş ödemesi yapılan personelin ek ödeme tutarları KBS’den ek ödeme kontrol listesi alınarak 375 sayılı KHK’ya Ekli (I) sayılı cetvelle karşılaştırmak suretiyle test edilecektir.
RİSK 61.01.06 Makam tazminatı öngörülmeyenlere makam/görev/temsil tazminatı ödenmesi
61.01.06.01.01. Makam ve görev/temsil tazminatı ödenen personele ilişkin tazminat bilgileri, KBS’den “Makam ve Temsil Görev Tazminatı Kontrol Listesi” alınarak 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa Ekli (IV) sayılı cetvel, 926 sayılı Kanuna ekli (V) sayılı cetvel ve ilgili Bakanlar Kurulu Kararları ile karşılaştırılmak suretiyle test edilecektir. (Bakanlar Kurulu Kararının 4 üncü maddesi uyarınca görev tazminatının %80’inin ödenip ödenmediğine bordro dökümleri incelemesinde dikkat edilecek…)
RİSK 61.01.07 Yabancı dil tazminatının hatalı ödenmesi
61.01.07.01.01. KBS’den ilgili harcama birimine ait “Dil Tazminatı Bilgileri Kontrol Raporu” alınarak;
-Personelin yabancı dil bilgisinden görevinde yararlanılıp yararlanılmadığı,
-Yabancı dil düzeyi,
-Yabancı dil sınav tarihi
Bilgileri, harcama biriminden temin edilecek yabancı dil sınav sonuç belgesi ile karşılaştırılarak kontrol edilecektir.
RİSK 61.01.08 Aile yardımının (eş ve çocuk yardımının) fazla veya yersiz ödenmesi
61.01.08.01.01. Aile Yardımı Bildirimlerinin ve Aile Durumu Bildirimlerinin güncel olup olmadığı; bildirimlerin incelenmesi, aile yardımından yararlanan personelle görüşme yapılması ve PYS (Eş/Çocuk Bilgileri ) ve KBS (Personel Aile ve Çocuk Bilgileri) verileri ile karşılaştırma yapılması suretiyle kontrol edilecektir. (Ödeme emri belgesinin ekindeki “Asgari Geçim İndirimine Ait Bordro” da incelenecek…)
RİSK 61.01.09 Emekli olan / aylıksız izinde olan/istifa eden personele maaş ödenmesi
61.01.09.01.01. Personelin kurumdan ayrılış tarihlerinin maaş mutemetliğine ilgili birimler tarafından zamanında bildirilip bildirilmediği hususu, Personel Dairesi Başkanlığından ve harcama biriminden alınan listeler ile (personelin görevden ayrıldığı ve görevden ayrıldığı tarihi izleyen aya/aylara ilişkin) Ödeme Emri Belgesi ve eki kanıtlayıcı belgelerin karşılaştırılması suretiyle kontrol edilecektir.
RİSK 61.01.10 Hastalık izinleri nedeniyle zam ve tazminatların tam ödenmesi (veya %25 eksiğiyle ödenmemesi) ve 666 sayılı KHK ya göre maaş alan personelin maaşından kesinti yapılması
61.01.10.01.01. Ödeme Emri Belgesinin ekinde bulunan “Personel Bildirimi”nde, hastalık izni kullanan personel bilgileri ile PYS deki izin bilgileri (kullanılan hastalık izni süreleri) karşılaştırılacak, bir takvim yılı içinde kullanılan hastalık izin süreleri toplamının 7 günü aşması halinde aşan sürelere isabet eden zam ve tazminatların % 25 eksik ödenip ödenmediği kontrol edilecektir.
RİSK 61.01.11 375 sayılı KHK nın ekindeki (II) ve (III) sayılı cetveli kapsamında yer alan personelin ücret ve tazminat göstergelerinin sisteme yanlış girilmesinden dolayı personele fazla ve eksik ödeme yapılması
61.01.01.11.01. 375 sayılı KHK nın ekindeki (II) ve (III) sayılı cetveli kapsamında yer alan personelden seçilen örnekleme ilişkin KBS den ücret – tazminat göstergesi kontrol listesi alınarak personelin kadro dereceleri ile karşılaştırmak suretiyle kontrol edilecektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder